Thursday, June 9, 2011

Zara's 2nd Birthday

Salam.
Birthday celebration. As for me, I do appreciate birthday and for me, there's no harm of celebrating it. But, in my family (my big family), we do celebrate birthday but only us who celebrate it. No friends invited or no party. Except once, when mak is over to Edinburgh, Ema is celebrating her 8th birthday with friends at our house, organized by ayah. I guess, itu salah satu cara ayah menghibur kami kerna jauh dari mak.

Back to birthday celebration. Why I do appreciate birthday? At least I know that I am older from day to day and I should appreciate everything I have before I lose it. Kadang-kadang manusia kurang ingat kalau tidak dingatin. Plus, kalau birthday anak-anak, I love to celebrate because maybe sometimes we need a family ocassion to celebrate of. Ya, sekarang mungkin merasa tidak perlu memandangkan kami masih belum sibuk dengan kerjaya masing-masing, tetapi, satu hari nanti,dikala sibuk, hari-hari seperti inilah yang mungkin boleh mengeratkan kita sekeluarga. Ini juga alasan untuk kita berbagi. Yah, sekadar untuk mencari alasan untuk bersama, mendapat hadiah dan bergembira bersama. Hari yang mungkin lebih dari hari biasa. Birthday ini secara peribadi, merupakan kenangan seorang ibu yang tidak terlupakan.

As for my husband, he don't like birthday celebration. Terus terang, masih belum jelas kenapa. Walaupun sudah diterangkan kepada saya kenapa. Tidak mengapa, setiap orang punya pola fikiran dan pandangan masing-masing tentang kehidupan. Saya hargai dan hormati prinsip dia untuk tidak menyambut ulangtahun. Katanya, yang hanya dia celebrate adalah wedding anniversary kami. Okay. Tidak mengapa.

Kesimpulannya, tidak ada birthday party atau celebration untuk Zara.

Tetapi, kerna rezeki Zara murah, nenek telah menghadiahkan Zara buku dan boneka elmo untuk Zara serta buku Pooh. Besoknya, datang Kak Su membawa cupcake cartoon sesame street untuk Zara dan dapatlah hadiah beg dari Mok teh. Rezeki tidak ditolak. Semoga satu hari nanti Zara tahu menghargai nyawa yang telah diberikan.

Amin.
Selamat Ulangtahun Ke-2 buat anakku Zara. Cepat rasanya waktu berlalu. Kenangan melahirkan kamu masih jelas diingatan. Bunda tahu, semakin hari Zara akan terus membesar dan bunda selalu berdoa agar Zara menjadi muslimah yang taat pada perintah Allah, taat pada orang tua mu, menjadi kakak terbaik untuk adik-adik dan bunda percaya, Zara akan selalu mendoakan ayah dan bunda sewaktu kami sudah tidak ada nanti. Amin amin amin... Selamat ulangtahun sayang. Bukan celebration yang kita tunggu tapi muhasabah diri, apakah sepanjang umur kita ini sudah boleh membawa kita ke syurga?

at 4Life office in Amcorp Mall, getting her first present from nenek, buku Pooh

At home, buka hadiah from nenek, buku Elmo

Wished by nenek Happy Birthday, thanx neneks

Excited of getting her new toy and books

Cupcake by Kak Su, Cookie Monster cupcake, for Zara

Apam polkadot is also bake for her birthday by Kak Su

Enjoying the cupcake's cream. Mane makan cake, makan cream je.. Zara, Zara

Bunda akan selalu ingat dan sayang Zara.

No comments:

Post a Comment