Friday, July 1, 2011

Hadiah Ulangtahun

Apabila tiba masa kita mendapat jemputan ulangtahun anak-anak, para ibu pasti berfikir keras untuk membeli kan hadiah ulangtahun yang terbaik buat si anak yang akan meraikannya.

"Hmm..apa nak beli ni ye?"

Well, pasti kita perlu berfikir kreatif untuk membeli apa agar apa yang diberikan bermanfaat buat si penerima.

Ada beberapa pilihan yang saya suka lah nak share.

Pilihan pertama yang saya suka untuk beri adalah BUKU. Buku insyaAllah memberi banyak manfaat buat si anak memandangkan ia memberikan ilmu yang mungkin diingat sampai ke hari tua.

Selain buku, mungkin kita boleh menghadiahkan sesuatu yang berunsur ke arah pengembangan kreativiti si anak. Contohnya, set mewarna, set membuat buku skrap, atau set menjahit untuk anak-anak? Apa lagi zaman sekarang banyak yang menyediakan set kreativiti seperti ini dimana-mana seperti jusco.

Apa lagi ya? Oh ya, kenapa tidak kita memberi sesuatu yang berunsurkan keagamaan agar dengan harapan si anak dari kecil sudah tahu tentang tanggungjawab sebagai seorang insan? Mukena atau dengan nama lain telekung? Banyak sudah terjual telekung anak-anak yang menarik dipasaran. Set Iqra'? Menarik..atau carilah set belajar mengaji quran di internet? Menarik dan insyaAllah kita pun dapat tempias pahalanya. :)

Paling koman lah..barang permainan. This of coz akan membuat sang anak happpyyyyy apabila mendapat mainan.

Di luar sana ada banyak pilihan buat kita berikan kepada anak-anak. Tepuk dada, tanya selera.

Permainan: Salah satu hadiah yang boleh membuatkan anak tersnyum sampai ke telinga

Kado buat Mas Daffa dari Dik Zara dan Dik Satrio

Bought this for Zara. Activity melukis-lukis. Boleh juga dijadikan hadiah ulangtahun
p/s esok akan menghadiri birthday party mas Daffa, sepupu Zara, my nephew (Niko's side). I was thinking hard of what should i give to that 3 years boy. Other than that, thinking hard of what should i bake for the mother. Then i've found something good for daffa and making trifle for the party. I feel GREAT!

No comments:

Post a Comment