Saturday, July 25, 2009

Episode 4: Scanning

Zara - 16 weeks - u can see ur brain there..

U can see ur face there..hehe

Ini umur zara 8 minggu - inilah waktu zara sudah mula berenang di perut bunda


We have our first appointment with the dr. was in KL, with Dr Zuraimi, di klinik Mediveron. Waktu itu Zara berumur 2 bulan di perut bunda.


(anyway, i forget to tell you, waktu nenek ke jakarta semasa bunda awal2 hamil zara, bunda ikut nenek pulang ke KL setelah itu kerna ayah akan ke Africa Selatan atas urusan kerja, dan bunda sendirian, jadinya, bunda ikut pulang. Malah kelamaan, sempat puasa dan kami berhari Raya Aidilfitri di KL).


Waktu puasa itu, kami scan zara. Waktu itu zara baru 2 bulan di perut bunda. Subhanallah! Zara, u r so active at that time and i never see any scan of a 2 month baby yang bergerak2 like YOU! Zara waktu itu lagi berputar2 badannya, keatas dan ke bawah. And suddenly, u r SWIMMING around my womb! Ya Allah Zara, Dr, ayah dan bunda semua ke kagetan! Keliatan tangan dan kaki zara swimming. Huhu. U r such an intelligent baby!


Then we have done every month checkup, at so many hospital in Jakarta. Actually we were surveying a good hospital and doctor to stick on but unfortunately, there's none of it. We've been to 4 good Hospitals. Ga ada yang sebagus Dr. Zuraimi. Even di Hospital yang ramei! Dan, masyaAllah, mahalnya mintak ampun. :) Anyway, we are enjoying the survey thingy. Dan akhirnya kami memutuskan untuk melahirkan zara di Malaysia, Hospital Putrajaya.


Appointment terakhir bunda di Jakarta adalah dengan dr. yang bagus malah! At last, we're found a good dr, maksudnya yang cocok dengan bunda dan ayah tetapi, we have made decision of delivering u here in Malaysia. ;)


______________________________________________


Zara,

There's a time for us to make a good decision. Even its quite difficult but we have Allah to ask for the best choice. I guess u know what i mean.


Semoga setiap decision yang kita buat, setiap nya dengan redha Allah.


Love,

Bunda

No comments:

Post a Comment