Thursday, February 3, 2011

Kembali kami ke Kuala Lumpur

Beli Hair Lotion Zwitsal 6 botol untuk Zara dan bapaknya

Pastu, sabun zwitsal 6 biji untuk Zara dan Farryal



Beli Brownies Keju Kukus jenama PONDAN (ok, pelik kan jenama dia..) memandangkan kat sini saya tak jumpa kek kukus instan

Yang ni pulak, kukus coklat dia. Saya borong 3 pack untuk ini dan 3 lagi untuk yang keju

Beli Rapika Kispray untuk dimasukkan kedalam air seterika baju supaya baju sentiasa wangi, kat sini pun tak ada, so borong banyak-banyak

Setelah beberapa hari (Isnin - Jumaat) di Jakarta, kami bersiap-siap untuk menjalani hari-hari kami di Kuala Lumpur lagi. Packing punya packing, barang-barang kami mencecah 5 bag! My gosh. Banyak dan confirm over weight! Hm...saya bawa balik baju-baju saya yang di Jakarta memandangkan takut berkulat sahaja dan tidak dipakai kan sayang... ;) Lagi pula, banyak pulak kain-kain untuk jualan serta barang-barang masakan dan pernak pernik bayi untuk Zara yang tak ada di Malaysia diborong oleh saya. Nasib baik suami saya memahami nya. ;)

Sesampainya di airport Soekarno Hatta, kami check dan dikehendaki membayar 150 dollar! huhuhu.. nak nangis? Tak jugaklah. Saya pun menjalankan peran saya sebagai ibu mengandung untuk memancing pengurangan harga over weight tersebut dengan sekalian menggunakan nama Zara sebagai penambah pancingan. Kami pun diberikan kelonggaran untuk hanya membayar Rp750 ribu, lebih kurang RM200++. Oklah kan..? ;)

Selesai check in, kami lepak sebentar dengan mertua sebelum boarding. Jam 6.00 petang kami pun masuk untuk boarding. Sebelum itu, sempat lagi saya membeli belah di Batik Keris, beli lah baju untuk anak Yus yang akan meraikan harijadi mereka (2 orang) keesokannya dan juga baju oleh-oleh untuk anak Ema, baby Farryal.

Comel-comel baju yang saya belikan walaupun harga nya, hmm, boleh tahan wallah wey!. Hehe. Selesai membeli belah, kami segera boarding, solat jama' maghrib dan langsung ke pesawat.

Sepanjang perjalanan, Zara tidak tidur. Dia asyik menonton Sesame street dan makan. Manakala saya dan Niko sibuk bermain Tetris. Tidak berasa, sejam lebih di pesawat, kami mendarat, alhamdulillah dengan selamat. Zara siap tepuk tangan lagi selesai mendarat.

Di luar, sudah menunggu nenek Zara (my parents) dan tante usu nya serta baby Farryal. Walaupun tengah malam, tetap aja semua semangat untuk menjemput.

Alhamdulillah, penat punyalah penat, sampai rumah, we really feels like home. (betul ndak kah ayat tok? macam salah jak..hentam jak lah)

Banyak pengalaman kami yang kami lalui sewaktu bercuti, samaada pahit atau manis, kami jalani bersama dengan mengambil yang manis sebagai kenangan tak terlupakan dan pahit sebagai pengajaran untuk masa akan datang.

p/s merasa lega setelah sempat bertemu mertua dan meminta restu dan doa untuk saya melahirkan anak ke dua, dan mas niko juga merasa lega setelah pulang dengan restu orang tuanya. ;)

Well, treat our life as short so that we will never think of negative things. Cheers.

No comments:

Post a Comment