Tuesday, January 18, 2011

Mendapat momentum baru

Terus terang, momentum saya untuk belajar lagi semenjak mengandung anak nombor 2 ini benar-benar hilang. Hmmm.. Banyak hal rasanya yang perlu difikirkan dan disettlekan. :)

So, today I met my supervisor, Dr. Alin, just to discuss about my progress. It turns out saya kena marah dengan dia saying that I don't really show any progress. Sama je dari dulu. Saya setuju. Then she gave me some solutions and motivations. Today, saya mendapat momentum baru setelah dimarahin. ;)

Hari ini saya mulakan dengan mendapat cek claim. Alhamdulillah. Then, saya teruskan dengan mengupdate E-Finance account saya, hantar progress report untuk daftar semester ini.

Apply MyMaster:
https://www.mohe.gov.my/MyBrain15/index.php

MyMaster ini program kerajaan untuk membiaya pelajar master atau phD. Check out the website, siapa tahu boleh membantu. ;)

Minggu depan bercadang nak balik Jakarta, memandangkan Oma nya Zara sudah kangen bangat dengan si kecil itu. ;) So i guess bolehlah saya baca-baca journal sementara Zara sibuk main dengan Oma dan Opa nya.

Memandangkan saya telah dapat momentum baru, saya telah pun berbincang dengan suami tercinta tentang hari yang saya perlukan untuk menulis tesis; Rabu, Khamis dan Jumaat adalah hari saya ke Universiti Malaya untuk menulis tesis.

Zara? Saya titipkan dengan Mbak Wiwid, pembantunya Ema and i know, she's a good girl bila dengan orang lain. ;)

Semoga kali ini saya bolehlah concentrate sikit dengan tanggungjawab yang satu ini.

Ini juga amanah Allah.
Untuk Alam, Untuk Anak-anak Masa Depan.

No comments:

Post a Comment