Thursday, January 20, 2011

Rezeki lagi? Alhamdulillah..

Saya percaya tentang apa yang ada difikiran kita, walaupun terdetik di hati kita, insyaAllah hal tersebut menjadi kenyataan. Cuma, selalu percaya dan pesimis atas pemikiran itu.

Saya telah mengalami beberapa hal yang mana terdetik di hati, harapan yang terselip di hati untuk sesaat dan juga hal yang bermain di fikiran itu menjadi kenyataan. Itu, namanya doa.

Hari ini saya banyak berfikir untuk mengemas satu bilik saya yang bertumpuk dengan baju-baju saya sekeluarga. At this time, i don't have cash to buy a wardrobe, and my mind was thinking rapidly on how should i put those clothes in a proper place. Then, the only thing i manage to think is to buy boxes and put the clothes in it.

Tiba-tiba, ayah saya telefon dari tingkat bawah (they were on their way going back home from our place) memberitahu ada banyak barang yang masih boleh dipakai ditempat sampah. So, we decided to go down, bring trolley and there, wallah! WARDROBE! Still look so good. Tanpa muka yang tak tahu malu (peduli apa, barang masih boleh pakai why don't i just take it? nanti kalau dah tanak pakai takdela ralat nak buang kan???), kami mengambil wardrobe dan juga katil yang dibuang.. Alhamdulillah. Terjawab doa saya kali ini walaupun bukanlah wardrobe yang diidamkan, tetapi, at least kamar itu rapi. ;)

Picture? InsyaAllah, i'll update in my next post.

1 comment:

  1. hey dear…where’s the pic??? i know that u r creative… i wanna c the pic… it must be awesome rite…:-)

    ReplyDelete